دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 4083
تعداد نوشته ها : 12
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
محمد رضا ربيعي نژاد
اظهار نظر کنید
Critique of Creedme (باورنکردنی) ، ایجاد شده توسط سوسانه گرانت ، مایکل چابون و ائلت والدمن برای نتفلیکس. مینی بارهای فتنه و درام داستان را بر اساس رویدادهای واقعی ماری آدلر ، زن جوانی که به گزارش تخلف متهم شده بود ، روایت می کند. پیش نمایش Creedme در نتفلیکس اسپانیا 13 سپتامبر 2019 است.

داستانهایی وجود دارد که نوشتن آنها هزینه دارد. نه به دلایل خلاقانه یا عاطفی بلکه احساسی است. صدها بار برای ما اتفاق افتاده است: ما داستانهایی را خوانده ایم ، دیده ایم و شنیده ایم که می لرزد ، فلج می شود ، حذف می کند. داستانهایی که چشمه ها را فعال می کنند ، آن قالب ، آن بازتاب نیرو است. داستانهایی که دنیا را تغییر می دهند زیرا آنها ما را تغییر می دهند.

آنها همیشه داستان های باشکوه نیستند. بعضی اوقات ما فقط به یک کوچک نیاز داریم تا تغییر بزرگی حاصل شود. باور کنید ( باور نکردنی ) ، miniseries جدید Netflix ، یکی از آنهاست.


این درام هشت قسمتی جنایی نتفلیکس داستان را بر اساس رویدادهای واقعی توسط ماری آدلر ، نوجوان جوان ایالت کلرادو که متهم به ایجاد شکایت دروغین به اتهام تجاوز جنسی است که در آن هیچ کس اعتقادی نداشت ، روایت می کند . نه پلیس ، نه دوستانشان و نه اطرافیانشان. فقط دو بازرس و عزم آهنین آنها راهی به حقیقتی که از آنها گرفته شده بود پیدا کردند.

Sussanah Grant ، Michael Chabon و Ayelet Waldman ساخت Creedme را امضا می کنند ، پیش نمایش نتفلیکس که در بازیگران اصلی خود با کیتلین دور ، مریتت وور و تونی کولت ( ارثی ) حضور دارد. یک پرتره غیرقابل قبول در مورد آزادی ، امید و فمینیسم بر اساس داستانی که لیاقت جایزه پولیتزر را برای بهترین مقاله (" یک داستان غیرقابل باور تجاوز به عنف ") به دست آورد که به کتاب تبدیل شد ("یک گزارش غلط: یک داستان واقعی از تجاوز در آمریکا" ) و اکنون در مینی بارها. اگر قرار است آخر هفته چیزی را ببینید ، بگذارید اینگونه باشد.

"شما تنها هستید"
این سریال داستان را با داستان تجاوز به ماری آدلر (کیتلین دور) باز می کند ، که به عنوان یک نوجوان ترسیده به ما نشان داده می شود که بزرگی آنچه اتفاق افتاده را نمی فهمد ، اما مانند هر چیزی که قبلاً در او متحمل شده است به ما نشان داده می شود. زندگی پیچیده و پیچیده ای. حساسیتی که با آنها واقعیت ها را از طریق فلاش بک های بسیار دقیق به آنها ارتباط می دهند ، لحن ظریف ، ظریف و هوشیاری را نشان می دهد که بقیه سریال ها در آن تکامل می یابند. زیرا ماری تنها قربانی نخواهد بود بلکه محور مرکزی و کاتالیزور برای تمام واکنشهای احساسی است که از ما انتظار دارند.

بهترین فیلم ها و سریال های برتر

آنها پس از نقل وقایع برای زن و شوهر بازرسان ، آنها یک کمپین فشاری را آغاز می کنند که در آن ماری تا زمان خستگی دستکاری می شود و او را مجبور می کنند ادعا کند که همه چیز اختراع شده است. اساساً به این دلیل که آنها چیزی برای چسبیدن به آن نداشتند که بدون خراشیدن بیشتر از راحتی روزمره اجازه دهد. بیشتر از چیزی که آنها به شغلی که زندگی به آن وابسته باشد ارائه می دهند. از هر جزئیاتی که ماری به خاطر نمی آورد یا گیج نمی کرد ، حتی نظرات مدرسین میزبانش بر اساس درک آنها از وضعیتی که دختر در آن بود ، به عنوان خنجر استفاده می شد که با آن خون بیشتری در زخم ایجاد می شد.

Netflix باور نکردنی
وقتی فشار محققان غیرقابل تحمل است ، ماری اعلامیه را امضا می کند و تمام دایره او را به عقب برگردانده ، پرونده را به تلویزیون فراتر می برد و آزار و اذیت و آزار را چند برابر می کند. چون ماری تنها است. به تنهایی مثل همیشه ، اما تنها از همیشه به دلیل اینکه او مجبور شد با هیولا روبرو شود که او نمی دانست. از آنجا که ، با پارافراشن کردن سریال ، در یک آخرالزمانی زامبی افراد واقعاً خطرناک هستند. و آنها قبلاً قبل از همه گیر بودند.

اما باور کنید با من نیز چنین جرقه ای از امید در شخصیت های کارن دووال ( مریت وور ) و گریس راسموسن ( تونی کلت ) تجسم یافته است . دو بازرس پلیس کلرادو که از تحقیقات آنها عبور می کنند و به روح و جان خود اختصاص می دهند تا پرونده را روشن کنند. نه برای رضایت از انجام وظیفه ، بلکه برای همدلی خالص است. این سریال بدون هیچ تلاشی برای جستجوی صریح آن ، شخصیت های زن کاملاً تعریف شده و قدرتمند را به خود می گیرد و از هر نوع دید جنسی که برای یک یا معنای دیگر ساخته شده جلوگیری می کند.

Netflix باور نکردنی
این سریال می تواند به راحتی به عنوان نماینده ای از ظلم هایی که در طرح اتفاق می افتد در گناه انسان قرار بگیرد - و این تلاشی است که به این فکر نکنیم - بلکه با ظرافت از گفتمان مانیچایی فرار می کند و یک واقعیت را به دور از کلیشه ها بازتاب می دهد ، هم برای آنها. در مورد آنها

صحنه های زندگی خانگی هر دو بازرس کاملاً شگفت انگیز است: شرکای آنها سرپرست یک خانواده سرسخت و استاندارد مردانگی نیستند بلکه افراد واقعی هستند. از موارد واقعی. از کسانی که به کارائوکه می روند و آواز می خوانند حتی اگر خودشان احمق باشند ، از کسانی که با دوچرخه ثابت در خانه ورزش می کنند تا احساس پشیمانی برای پیتزای ظهر و کسانی که در مشکلات کاری به شرکای خود دارند کمک نمی کنند. و شخصیت اصلی این خطوط آخر مردها هستند ، زیرا این هم زندگی روزمره است.

Netflix باور نکردنی
در بخش تفسیری ، کیتلین دور تعبیر شخصیت او ، ماری آدلر ، با ظرافت نفیس را تفسیر می کند . به نظر رسیدن این امر دردناک است ، اما ما قادر به دور نگاه نیستیم. او یکی از قطعه های برجسته تحقیق است ، اما مهمترین آن نیست و با این وجود ، او هر دقیقه از فیلم های خود را به ارزش طلا می برد. اگر در مورد لزوم انتقال پیام صحبت کردیم ، Dever یکی از اصلی ترین معماران آن استعداد است.

همانطور که شگفت انگیز تونی کلت ، ما را به طور غیر منتظره ای جلب نمی کند ، و مریت وور ، که یک زن و شوهر از افسران پلیس را با دوگانگی جالب ترین تشکیل می دهد. تکامل آن در هشت فصل می بایست موها را به تولید چند صفر دیگر برساند ، هم در بودجه و هم در طول مدت.

10 شخصیت زن باید در سریال ابرقهرمانان مارول باشند
مشاهده گالری

11 تصویر

و اگر بخواهیم دنبال دکمه ها بگردیم ، این سریال از مجموعه متناوب استفاده می کند تا تحقیقات پلیس را که سه سال بعد از تجاوز ماری اتفاق می افتد ، روایت کند. قطعات متناسب هستند اما با شک و تردید. برای مثال جزئیات صریح (تلفن های همراه) وجود دارد ، اما انتقال آنقدر ناگهانی است که کار خود را تمام نمی کند.

بسیاری از خوانش ها Mindhunter ، سری جنایی Netflix par excellence ، را الهام بخش برای تغییر با Creedme ارائه می دهد . و "باور کن" که اگر چنین باشد ، داستان می تواند جذاب باشد ، اما هرگز چنین ضروری نیست. والاتر از Netflix بکشد در ترافیک عاطفی تراورس زنان که در این مورد، قربانیان و پژوهش تمرکز دارد. چگونه یک واقعیت خیلی خام از روی نوک تیز جلوی چشمان جامعه می رود بدون اینکه کاری انجام دهد.

ت. کریستین میلر ، نویسنده مقاله اصلی با کن آرمسترانگ ، می گوید که متجاوز "می توانست به راحتی به شخصیتی به سبک هانیبال لکر تبدیل شود و صحنه هایی از وی را در حال برنامه ریزی ، ترسیم و انجام کارهایی که انجام داده است" به نمایش گذاشته است. با این حال ، "آنها آن صدا را حفظ کردند." یک جزئیات اساسی برای درک هدف این سریال: هیچ نمایش نوری وجود ندارد ، فقط واقعیت خام و ناخوشایند است.

Netflix باور نکردنی
باور کنید این چیزی برای گفتن دارد که در غیر این صورت ، او می توانست در خدمت بازرگانی ترین داستان ها دفن شود. قربانی کردن پیام به معنای عبور از "خرابکارانه" از اهداف آن است و بدون آن فقط در مورد یک درام جنایی دیگر صحبت خواهیم کرد. با حرکت کامل فمینیستی ، بسیاری تصریح می کنند که مینی های معابر Netflix بیش از هر زمان دیگری به موقع می رسد . "بیشتر از هر زمان دیگری." واقعیت این است که همیشه به موقع می رسید زیرا همیشه مبارزه بوده است. فرقی نمی کند چه زمانی یا چند بار تکرار شود. تاریخ اهمیت دارد زیرا جنگ ادامه دارد.

مینی سریال جدید Netflix بکشد ما را رنج می برند، ما حرکت ما ، ما را می خواهید به نگاه دور، اما ما تا هستیم به آن غیر ممکن خواهد بود به فرار کنند. لازم ، خرابکارانه ، ظریف و کاملاً ضروری است.

سرعت تحقیق برای متوقف کردن در لحظات بزرگترین بار چشمگیر و ضروری است ، اقتصاد روایت با هدایت عمل از طریق موارد مختلف بدون افتادن در تکرار طرح ها یا اشباع اطلاعات و تفسیر قابل ستایش است. شخصیت های اصلی واقعاً قدرتمند هستند نه نمایش انفجاری وجود دارد ، نه یک شرور کاریزماتیک و نه شخصیت خنده دار. آنچه ما داریم واقعیت است: یکی به همان اندازه زندگی خالص و ناسپاس. اما ممکن است حرفی برای گفتن داشته باشیم.
دسته ها :
دوشنبه بیست و نهم 7 1398
X